.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ناگفته هایی جدید از عزل جنجالی متکی

در حالیکه چند روز از عزل جنجالی منوچهر متکی از وزارت خارجه می گذرد برخی منابع خبری در مجلس شورای اسلامی از ناگفته های جدیدی درباره این ماجرا خبر می دهند .

این برای اولین بار است که گفته می شود متکی به هنگام دیدار با رئیس جمهور سنگال از وی شنیده است که از سمتش عزل شده است . در همین حال روز گذشته در راهروهای مجلس گفته می شد که وزارت خارجه سنگال به اطلاع متکی رسانده است که چون دیگر وزیر خارجه دولت ایران نیست ، تشریفات تدارک دیده شده برای یک وزیر خارجه را برای وی در نظر نمی گیرند و لذا بدون گارد امنیتی و با یک ماشین غیر تشریفات متکی را به هتل محل اقامتش هدایت کرده اند ! چرا که از دیدگاه آنان عزل وزیر خارجه حامل پیام در حین انجام ماموریت یک توهین به کشورشان تلقی شده است .

در همین حال نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با انتقاد از شیوه عزل آقای متکی از وزارت امور خارجه تصریح کرد: عزل وزیر امور خارجه در حین ماموریت و سفر به خارج از کشور امر غیر اخلاقی است و از لحاظ عرف کاری پسندیده نیست.

حسین ابراهیمی نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی شفاف در خصوص عزل متکی از وزارت خارجه، اظهارداشت: عزل و نصب از اختیارات دولت و رییس جمهور است و هرزمانی که رییس جمهور اراده کنند می توانند وزیر را برکنار کنند و قانون نیز این اجازه را داده است.

وی با بیان اینکه رییس جمهور اختیار عزل و نصب وزرا را دارد ،تاکید کرد: اما در نوع برداشت ها ملاحظاتی داریم و هیچ مشکلی وجود نداشت که آقای متکی از این سمت برکنار شود و باید محترمانه تودیع می شدند.

این نماینده مجلس روش عزل متکی را مناسب ندانست و خاطر نشان کرد: به این صورت که متکی برای رساندن پیام رییس جمهور از کشور خارج شود و به ماموریت برود و در حالت مذاکره با رییس جمهور سنگال متوجه عزل خود شود این امر غیر اخلاقی و از جهت عرف کاری پسندیده نیست.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 29 آذر 1389
خاک بر سر مجلس سر این قضیه هم راحت ساخت و پاخت می کنند

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.175 seconds.